pátek 20. března 2009

Záhady češtiny

Mam kamarada. Je to uplne normalni mladej kluk, bavime se spolu, poparime na party , sdelujem si dojmy a vysvetlujem pojmy. To vysvetlovani probiha docela casto. Ty parby – co jsem se vratila z Irska – uz zase tak casty nejsou. Mame to k sobe totiz docela daleko. Kamarad je z Japonska. Seznamili jsme se v jazykovce v Irsku. Nekdo mi tam rekl „Ptal se po tobe Yuuki, prej si s tebou hrozne rad popovida.“ No proc ne, rekla jsem si, sice ho neznam, ale ja si rada popovidam s kazdym. Netusila jsem, ze jazyk naseho rozhovoru nebude anglictina. Kdyz jsem Yuukiho poprve uvidela, pozdravil me s odzbrojujicim usmevem a – cesky! Yuuki totiz studuje na univerzite v Tokiu bohemistiku. Cestina mu jde perfektne a ja ho obdivuju (pri predstave, ze bych se ja ucila japonsky...). Perfektne mu to jde na to, ze je Japonec. Dela spoustu roztomilych chyb, skoro porad me oslovuje jako muze a obcas mu unikne vyznam vety, ale jinak, jak rikam – perfektne. S jeho svolenim (fakt mi to dovolil) tady pouziju neco z nasi konverzace. Cestina je nekdy opravdu tvrdej orisek.

Yuuki: Dnes jsme na tride delali diktaci o Miklasovi. Doktor pan Homolac nas rekl, ze deti dostavaji syrove brambory, protoze brambory rostujou ze zeme. To znamena, ze cert je z pekla, kde je v zemi. To je velmi zahadna historie!!

7 komentářů:

  1. Yuukiho upřímně obdivuju, i když fakt nechápu co mladýho japonskýho kluka vede k tomu, aby kromě samozřejmých světových jazyků studoval zrovna češtinu. No, Japonci jsou prostě zajímaví.
    Každopádně jsem moc ráda, že má Yuuki svůj vlastní štítek a těším se další kousky od něj :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Uz na tom pracuju, mam v mym archivu opravdu paradni kousky :).

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zmatená. Co má čert společnýho s bramborama?! :-) Ale s japonským kolegou bych se obrovsky ráda seznámila, myslíš, že k nám někdy přijede? Nejsou nějaké granty, nebo výměnné pobyty?

    OdpovědětVymazat
  4. No.. mozna ze jsou brambory certovsky dobry! :)
    Yuuki ma prijet nekdy v kvetnu, pokud si dobre pamatuju, usporadame seznamovaci party :).

    OdpovědětVymazat
  5. Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil o čem to Yuuki vlastně píše. Pak mi to došlo. Brambory rostou pod zemí, peklo je tam taky a čert rozdává zlobivejm dětem uhlí a brambory. Není co řešit! :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůůů, já chci velkou meeting party! Jenže v květnu na sever nepřijedu, nechtěl by se pan Yuuki podívat na krásy jižních Čech? :-)

    OdpovědětVymazat
  7. No, já si myslím, že do jižních Čech pojede. Byl tam někde na jazykovém kurzu a řekla bych, že bude chtít navštívit známé. To nějak zařídíme. :)

    OdpovědětVymazat